06-82084777 info@mindfulandhappy.nl
Bereikbaar op werkdagen: 09:00-17:00u Zaterdag: 09:00-13:00u

Spirit Running Nederland

Opleiding tot Spirit Running docente ✰ Retreats in Zeeland, Ardennen, België en Ardèche, Frankrijk ✰ 10-weekse Cursus in jouw woonplaats/gemeente

 

run. yoga. love. mindfulness. fun

 

Opleiding

Ben je een gepassioneerde hardloopster en deel je je passie graag met andere vrouwen?

 

Word Spirit Running docente

 

De opleiding is voor iedere vrouw die enthousiast is over het Spirit Running concept en een passie heeft voor hardlopen. Of je nu bijvoorbeeld yoga docente bent en je jezelf wilt boosten in het zelfstandig ondernemerschap, een kantoorbaan hebt of als thuismama graag iets voor jezelf wilt opbouwen. Als je enthousiast bent over ons concept, 3-5 km aan een stuk kunt hardlopen en jouw passie(s) graag deelt met anderen, dan past de Spirit Running opleiding bij jou!

 

Neem deel aan het Spirit Running team waarin we elkaar ondersteunen waar nodig en word zelfstandige Spirit Running docente in jouw woonplaats/gemeente.

 

Opleidingdata

In het weekend van 28-30 juni 2019 (van vrijdag avond tot zondag middag) vindt de opleiding plaats ♡ als weekend retreat in de prachtige natuur van Zeeland, in Kuuroord de Schouw; in samenwerking met reatreatorganisatie FITbody&mind.

Kosten:  De 3-daagse docentenopleiding heeft een tijdelijke introductieprijs à € 695,- (excl. btw.) ✰ betalen in termijnen mogelijk, informeer naar de mogelijkheden.

Dit is inclusief logies, alle maaltijden, onbeperkt thee-koffie-water, tussendoortjes en wellness (sauna, zwembad, warmwaterbad).

Wanneer je liever thuis overnacht, geldt er een eenmalige korting, informeer naar de mogelijkheden.

 

Opleidingsinfo

De Spirit Running docente opleiding leidt je op tot een professionele Spirit Running docente voor het geven van de 10-weekse Spirit Running cursus in jouw woonplaats/gemeente.

Deze opleiding geeft je het recht om de cursus uit te mogen voeren in jouw omgeving onder de naam van Spirit Running. De opleiding is inclusief een licentieovereenkomst van 1 jaar, welke ieder jaar verlengd kan worden.

De opleiding duurt drie dagen en wordt gehouden in Zeeland. Van vrijdagmiddag 17.00u tot zondagmiddag ca 14.00u na de afsluitende gezamenlijke lunch.

De opleiding bestaat uit een theorie gedeelte en een praktijk gedeelte. De 3-daagse opleiding wordt afgesloten met een praktijk examen. Na het praktijk examen krijg je een certificaat en ben je een gecertificeerde Spirit Running docente. Vanaf dat moment kun je in je eigen woonplaats/gemeente een 10-weekse Spirit Running cursus geven.

Na het succesvol afronden van de opleiding krijg je een certificaat uitgereikt en het Spirit Running docenten handboek waarin de 10-weekse cursus is uitgeschreven.

De opleiding wordt gegeven door Kelly Schockman, initiatiefneemster Spirit Running.

 

Wat kun en mag je allemaal als Spirit Running docente?

• Les geven en het aanbieden van de 10-weekse Spirit Running cursus (à € 155,- pp)

• Het Spirit Running logo gebruiken voor marketingdoeleinden

• Je cursus aanbieden op www.spiritrunning.nl

• Deelnemen aan de sociale media van Spirit Running, Facebook & Instagram

 

Spirit Running tijdens volle maan op het strand ☽

 

Waarom Spirit Running?

Goed voor jezelf zorgen begint bij stilstaan in het drukke rennende bestaan. Met een groep fijne vrouwen die me-time nodig hebben buiten in beweging komen. Als je na de gezamelijke run met yoga, mindfulness en ademtechnieken weer thuiskomt hebben vermoeidheid, onrust en onzekerheid plaats gemaakt voor energie, levenslust en durf & lef. Ben je mega happy met jezelf en wat je gedaan hebt!

Samen Spirit runnen onder professionele begeleiding helpt vrouwen om (weer) te kunnen staan voor wie zij zijn en hen innerlijke vuur (weer) te vinden.

Empower jezelf: Wil jij die ondernemende vrouw zijn die andere vrouwen inspireert en motiveert naar meer geluk in body, mind & spirit? En wil jij werken met vrouwen van wie je positieve energie krijgt? 

Laat je dan je persoonsgegevens en motivatie achter? Ik mail je graag -geheel vrijblijvend- de opleidingsinfo toe.

Liefs, Kelly _/\_ ~ initiatiefneemster Spirit Running Nederland 

~ Kelly Schockman, initiatiefneemster Spirit Running Nederland (voorheen SlowRun Nederland) en eigenaar Mindful and Happy / Mindful Running therapeut, Yin Yoga docente (RYT200), Ademcoach en Mindfulness trainer _/\_

 

 

10-weekse Spirit Running Cursus

Wil jij letterlijk en figuurlijk beter in je vel komen te zitten? Lekker in de buitenlucht met zowel lichaam als geest bezig zijn? En dit op je eigen niveau, in jouw eigen tempo? Doe dan mee!

Spirit Running heeft als kernpunt hardlopen op een voor jou ideaal tempo en op de neusademhaling waardoor je de vele voordelen ervaart zoals: je voelt je vitaler, fitter, je maakt goede stoffen aan in je hoofd waardoor je een sterkere ‘mind’ ontwikkelt, je kunt meer dingen aan, je bent minder prikkelbaar, het doet stress verdwijnen, je geniet meer, je loopt gemakkelijker en je wordt gelukkiger. Dat alles zonder de nadelen van hardlopen, zoals overbelasting en blessures.

Tien weken lang wekelijks met een groep fijne vrouwen op eigen niveau in beweging zijn, in body, mind én soul.

 

Kernpunten 10-weekse Spirit Running cursus

  • Langzaam hardlopen (in jouw tempo!) met de meest efficiënte looptechniek
  • (Yin) Yoga oefeningen
  • Ademtechnieken (hardlopen op de neusademhaling) en ademtechnieken om je zowel energieker als gelukkiger te voelen
  • Mindfulness
  • Meditatie en affirmatie

 

Waarom deze unieke kernpunten?

  • Langzaam hardlopen voor conditie opbouw én vetverbranding, zonder de nadelen van hardlopen zoals overbelasting en blessures
  • (Yin) Yoga oefeningen voor een soepel en krachtig lichaam & soepel hardlopen; dé tegenhanger voor actieve sporten, zoals hardlopen.
  • Ademtechnieken voor energie, uithoudingsvermogen, rust en ontspanning.
  • Je leert mindfulness toe te passen tijdens het hardlopen om stress te vervangen door rust en energie.
  • En nog meer mooie tools, zoals o.a. meditatie en affirmatie om ruimte te maken in je hoofd voor positieve gedachten en ideeën.☞Zie verderop de pagina onder het kopje ‘Leesvoer’ meer over de voordelen.

 

Wat doen we tijdens een Spirit Running les?

We gaan met een groep van maximaal 8 vrouwen gedurende 75 minuten op pad, doen we een korte “run” waarin we de Spirit Running kernpunten op een logische elkaar opvolgende volgorde verweven. De run heeft een lengte van ongeveer 3 kilometer, met de mogelijkheid deze uit te breiden naar 5 of 6 (of meer?) kilometer. De “run” doe je op je eigen tempo, zo snel of langzaam rennen of wandelen, als jij zelf wilt.

 

Soms kan even stilstaan een hele vooruitgang zijn

Acht jaar geleden begon mijn lichaam te protesteren met allerlei vage klachten. Ik viel regelmatig uit het arbeidsproces. Een heftige burn-out volgde. En zo begon mijn zoektocht naar balans tussen Lichaam, Hoofd & Spirit. Ik bleek op verschillende gebieden onbewust zeer vaak voorbij mijn grenzen te gaan. Door goed naar mijn lichaam te leren luisteren, sta ik nu krachtig, vol energie en zelfvertrouwen. Het hardlopen in combinatie met mindfulness, yoga en op de juiste manier ademen hebben mij enorm geholpen bij dit proces. Inmiddels heb ik hier mijn beroep van gemaakt -mijn job als corporate communication manager vaarwel gezegd- en begeleid ik vrouwen naar een betere versie van zichzelf.

Graag neem ik jou mee om te ervaren wat bewegen op jouw tempo voor positief effect heeft op jou. Want één ding weet ik zeker, een rondje buiten hardlopen (in weer en wind) doet wonderen. Vooral als je het regelmatig blijft doen. In lastige tijden heeft het buiten bewegen mij enorm geholpen om positief in het leven te staan, ook als het wat minder ging en zo nu en dan nog steeds gaat ;). Na mijn eigen running- en yoga practice kom ik altijd weer vol nieuwe energie, positiviteit en creativiteit thuis. Héérlijk! En haast onmisbaar in de drukke wereld waarin wij leven en alle ballen hoog proberen te houden.

En wil jij net als ik een ondernemende vrouw zijn die andere vrouwen inspireert en motiveert? Werken met vrouwen waar je energie van krijgt? Informeer dan naar de mogelijkheid jezelf te empoweren tot Spirit Running docente.

Liefs, Kelly _/\_ ~ initiatiefneemster Spirit Running Nederland

~ Kelly Schockman, initiatiefneemster Spirit Running Nederland (voorheen SlowRun Nederland) en eigenaar Mindful and Happy / Mindful Running therapeut, Yin Yoga docente (RYT200), Ademcoach en Mindfulness trainer

 

Retreats

Voor iedereen die wil ontspannen en energie opdoen

Ik nodig je uit met mij op retreat te gaan in de prachtige natuur van Zeeland en/of in de Eifel/Ardennen in België en/of de Ardèche in Frankrijk. Locaties van sereniteit, schoonheid en stilte. Georganiseerd door FITbody&mind, de retreat organisatie waar het welzijn van body & mind centraal staat.

Een verdiepend en sportief weekend -of week- met veel bewuste inspanning- en ontspanningsplezier. Je leert je loopprestaties verbeteren, mindfulness toe te passen en technieken om je zowel energieker als gelukkiger te voelen. 

We gaan hardlopen (in jouw tempo; dus íedereen kan meedoen! ), yoga beoefenen (je hoeft geen yoga ervaring te hebben! ) en mindfulness toepassen ☀️

 

⚘ Outdoor Ontstressen 

✰ Je loopprestaties verbeteren

♡ Je energie en geluk boosten

ッ G e n i e t e n 

 

Er is voldoende tijd en ruimte voor wellness met sauna, warmwaterbad, zwembad, massage en een strandwandeling.

 

Met aandacht in beweging komen, lekker buiten in de natuur ♡

 

Voor meer info e/o aanmelden klik op de links hieronder: 

3-5 mei 2019 in Zeeland  https://www.fitbodymind.nl/product-page/mindful-running-hardlopen-yoga

7-10 juni 2019 in Ardennen, België https://www.fitbodymind.nl/product-page/hardlopen-mindfulness-yoga

20-27 juli 2019 in Ardèche, Frankrijk https://www.fitbodymind.nl/product-page/running-en-walking-vakantie

24-31 augustus 2019 in Ardèche, Frankrijk https://www.fitbodymind.nl/product-page/mindful-running-walking-vakantie-frankijk

Ik hoop je op een van deze prachtige locaties te mogen ontmoeten!

Liefs, Kelly ♡

 

Spirit Running op het strand tijdens volle maan☽

 

 

‘Spirit’ staat in het woordenboek als:

  • Levenskracht, Energie
  • Levenslust, Opgewektheid
  • Moed, durf, lef
  • Geest, ziel, karakter

 

Geef met Spirit Running jouw spirit een boost.

 

Spirit Running staat ook voor:

  • Down-to-Earth
  • Humor
  • Professionaliteit
  • Kwaliteit
  • Plezier

 

Spirit Running staat voor hardlopen met de aandacht naar binnen gericht, luisteren naar wat je lichaam te vertellen heeft, bewustwording, (zelf)acceptatie en harmonie tussen lichaam en geest.

 

‘Ze is een heel dappere vrouw en iedereen die haar kent bewondert haar spirit.’

 

Lesstof voor meer energie en vreugde

Spiritrunning Spirit Running Kelly Schockman hardlopen slowrun spiritrun yoga yin yoga meditatie gezondheid balans plezier geluk levensvreugde geen stress ondernemende vrouwen zusters energie ontspanning spirit body kind soul Mindful and happy

Spirit Running Fun ッ

 

10-weekse cursus in Velsen

Locatie: Landgoed Duin en Kruidberg te Santpoort (verzamelen op de parkeerplaats)*

Tijd: 19.30-20.45 uur en 09.00-10.15 uur

Kosten: Euro 155,- pp voor 10 weken

En… zodra het ’s avonds weer langer licht wordt, gaan we ook het strand op, mijn meest favoriete hardloopplek 🙂 –  Zie onder het kopje ‘leesvoer’ ook een stukje over mij, jouw begeleidster deze 10 weken, in magazine Santé ッ.

Keuze uit start op maandagavond 6 mei en woensdagochtend 8 mei

Doe je mee? Je hoeft geen sport- en of loopervaring te hebben en een slechte conditie is zeker geen probleem ✰ッ

Lees onderaan de pagina enkele testimoniums.

Yes, ik doe graag mee en meld mij aan via onderstaand aanmeldformulier 

☞ Helaas is aanmelden voor bovengenoemde cursusdata niet meer mogelijk, beide cursussen zitten vol. Wel kun je je gegevens achterlaten voor volgende data in het contactformulier onderaan de pagina (mobiel) of hiernaast (computer) _/\_

 

 

Afsluitend woord

Als geen ander weet ik wat beweging voor je kan betekenen. Juist wanneer je niet lekker in je vel zit, depressief bent of allerlei vage klachten hebt, is het belangrijk in actie te komen. Zelfbewustwording, sociale contacten, positief denken en vooral bewegen zijn de basis van herstel. Uiteindelijk gaat het elke keer weer over de balans tussen het hoofd en het hart. Je energiemanagement en stressmanagement zijn dan in orde. Je bent krachtig, staat vol zelfvertrouwen en zelfzekerheid. Mooi voor jezelf en je omgeving.

Dus, …

Gooi je schoenen, pumps of laarzen uit en trek je gympen aan 🙂 Schrijf je in of neem contact met me op. Graag neem ik jou mee om te ervaren wat bewegen op jouw tempo voor positief effect heeft op jou! Doe je mee?

Liefs, Kelly 

Rustig hardlopen; in jouw tempo -‘écht, íedereen kan hardlopen, mits zonder fysieke beperking.’

 

Testimoniums

✰ Bedankt dat je het hardlopen weer aan me terug hebt gegeven. Ik heb weer vertrouwen in het hardlopen en in mezelf. Dankzij jou kan ik weer bewust genieten van het hardlopen. ~Wendy (ex-marathonloopster)

✰ Dankjewel voor t opnieuw leren ademen door neus en neus :-). Bewegen, glimlachen, vertrouwen, accepteren, frisse blik etc. Mooie pijlers! Wat een onwijs cadeau aan mezelf zo’n mooi bewegings weekend. ~Marieke  (beginnend hardloopster)

✰ Ik kreeg de kans om tijdens mijn retreat weekend een open les van Kelly te volgen. Kelly is één bom positieve energie en haar manier van les geven is enorm prettig, met veel liefde en aandacht. Ik heb mijn weekend direct “omgeboekt” van yoga naar mindfulrunning. Namasté. ~Byron  (beginnende hardloper)

✰ Me time, confronterend, hoofd leeg en liefdevol. En ook heeel lekker eten sauna en goed gezeldschap. Kelly je doet t heel goed met persoonlijke aandacht. Thankxx. ~Thea (beginnend hardloopster)

✰ Je bent een prachtig mens met een warme hartelijke liefdevolle energie, ben heel dankbaar voor je waardevolle tips die je hebt willen delen met mij. Heel fijn dat ik jou heb leren kennen! ~Hilde (loopt reeds jaren hard)

✰ Ik ben je dankbaar voor jouw goede en fijne tips en jouw enthousiaste blik die je op mij over hebt gebracht. Dankjewel en ik hoop dat je nog meer mensen mag inspireren zoals je mij hebt gedaan! ~Naomi  (dochter van Hilde, loopt samen met haar moeder met regelmaat hard)

✰ Hardlopend naar het nu en je eigen ik.. ~Suus (marathonloopster)

✰ Cadeautje aan mezelf op een bijzonder moment. Na eerder een jaar lang runningtherapie wist al lang dat hardlopen voor mij mentaal hét steuntje in de rug is dat ik nodig heb. Maar, Kelly heeft mij de ogen doen openen. Ik kan nu gewoon over een paar dagen gaan hardlopen… en thuis zeggen: ik ben anderhalf uur weg… en dan zie ik wel: wat ik zie onderweg, hoe het voelt en dat wat ik doe altijd goed is. ~Chantal

Leesvoer

Tien redenen om hard te lopen. En niet meer te stoppen! – Gezondheidsnet.nl

24 redenen waarom je NU moet starten met hardlopen – Women’sHealth

Slowrunner? Niet erg, langzame lopers leven langer! – SVS Magazine

Yin Yoga als tegenhanger bij het sporten, hardlopen – Gezondheidenvoeding.nl

Yin Yoga houdingen, flexibel en rustgevend – HappywithYoga.nl

Yin Yoga – een zachte yogastijl – Mens-en-gezondheid.info

Neusademhaling – waarom door je neus ademen goed voor je is – HappywithYoga.nl

[powr-instagram-feed id=80358a20_1554810869528]


signature