06-82084777 info@mindfulandhappy.nl
Bereikbaar op werkdagen: 09:00-17:00u Zaterdag: 09:00-13:00u

Yin Yoga op het strand (NH & ZH)

Op het strand invloed en grip krijgen op je gezondheid en welbevinden. Tijd nemen voor je lichaam om beter te kunnen voelen, spanningen los te laten en te werken aan verjonging in zowel lichaam als geest. En dit met het zand tussen je tenen, zon op je gezicht en het geruis van de zee op de achtergrond. Stilte, ruimte en rust. ✨✨

Op het strand van Noord-Holland en Zuid-Holland

 ~ van april tot oktober ~

 

Yin yoga lijkt misschien een vrij saaie vorm van yoga (je ligt minutenlang in één houding), maar mán wat is het fijn. In deze wereld van haast en to-do lists is het de absolute oase van zen-heid. En supergezond bovendien. Tel uit je winst!

Binnenkort ook op andere dagen en ’s avonds yin yoga op het strand via Mindful and Happy. Meld je je aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte gehouden te worden?

Al onze lessen worden gegeven door gecertificeerde docenten.

 

[powr-button id=486bf592_1514442190] of klik hier [powr-button id=fa6a96cb_1532496736] of klik hier

 

Wanneer 

Kust van Noord-Holland

 

Strand Wijk aan Zee (/Velsen-Noord) – Noordpier

Zaterdagochtend 09.30 – 11.00 uur (21 en 28 juli, 4, 11, 18 & 25 augustus en 1, 8, 15, 22 & 29 september ) – Docente Kelly Schockman

Woensdagochtend 09.30 – 11.00 uur (8, 15, 22 & 29 augustus en 5, 12, 19 & 26 september) – Docente Ingrid Groot

Binnenkort uitbreiding naar andere dagen en tijdstippen, ook ’s avonds. Laat je email adres achter (in het contactformulier onderaan yin yoga uitspraken) om op de hoogte gehouden te worden.

 

Strand IJmuiden – IJmuiderslag

Dinsdagochtend 09.00 – 10.30 uur (24 en 31 juli, 7, 14, 21 en 28 augustus, 4, 11, 18 en 25 september) – Docente Kelly Schockman

Binnenkort uitbreiding naar andere dagen en tijdstippen, ook ’s avonds. Laat je email adres achter (in het contactformulier onderaan kopje yin yoga uitspraken) om op de hoogte gehouden te worden.

 

Strand Bloemendaal

Binnekort ook yin yoga in Bloemendaal. Laat je email adres achter (in het contactformulier onderaan kopje yin yoga uitspraken) om op de hoogte gehouden te worden.

 

 

Wanneer 

Kust van Zuid-Holland

 

Strand Hoek van Holland

Zondagochtend 10.00 – 11.15 uur (5, 12, 19 en 26 augustus, 2, 9, 16, 23 en 30 september) – Docente Suzanne de Bruin

 

Binnenkort uitbreiding naar andere dagen en tijdstippen, ook ’s avonds. Laat je email adres achter (in het contactformulier onderaan kopje yin yoga uitspraken) om op de hoogte gehouden te worden.

 

Voor wie

☆ Ladies only ☆

Voor iedereen! Of je nu al jaren yoga beoefend of het nog nooit gedaan hebt, yin yoga is voor iedereen.

 

Verzamelpunten

Strand Wijk aan Zee/Velsen-Noord: Strandpaviljoen Timboektoe, Reyndersweg 1, 1951 LA Velsen-Noord (gratis parkeren)

Strand IJmuiden: Parkeerplaats Restaurant La Maranda, IJmuiderslag 100, 1974 VZ IJmuiden (betaald parkeren)

Strand Hoek van Holland: IJssalon de 2 Gezusters, Badweg 79, 3151 AH Hoek van Holland (gratis parkeren)

 

Bij slecht weer

In principe gaat de les altijd door, dat is de intentie en het vertrouwen in de weergoden 😉 . Maar, het kan vanzelfsprekend eens anders lopen, houd hiervoor onze facebook pagina in de gaten. Wanneer je je aangemeld hebt zullen we je wanneer de les geen doorgang kan hebben, tijdig op de hoogte brengen.

 

Aanmelden voor de les

Whatsapp je naam en keuzedatum naar Kelly 06-82084777 

of meld je aan via de aanmeld button eerder en verder op deze pagina

(aanmelden kan tot 24 uur van te voren & Ladies only – doorgang bij minimaal 5 deelnemers)

 

Kosten per les (*)

€ 15,00 per keer

€ 65,00 voor 5 rittenkaart

*inclusief geurmeditatie & een drankje + healthy bite na afloop van de les

 

Wat heb je nodig voor de les?

De rust van de Yin Yoga maakt ook dat het lichaam koel blijft. Zorg er voor dat je warm genoeg gekleed bent.

Neem een extra vest e/o dekentje mee en wellicht sokken. We vragen je je eigen yoga mat, (mediatie/slaap)kussen (en eventuele blokken) mee te nemen.

 

Jouw docenten 

[powr-button id=486bf592_1514442190] of klik hier [powr-button id=fa6a96cb_1532496736] of klik hier

 

 

☆ Goed voor bindweefsel* en gewrichten

Bij yin yoga zit of lig je minutenlang (variërend van 3 tot 5 tot soms 7 minuten) in een pose. Waar je bij andere sporten spieren aanspant, laat je bij yin yoga je spieren juist los. De stretch die je maakt, zorgt ervoor dat je bindweefsel en gewrichten zich herstellen en versterken, je stelt het verouderingsproces uit of beter gezegd je verjongd jezelf. Yeahhh! …Een massage voor je lichaam en een soort accapunctuur, die je zelf creëert, omdat je in de yin yoga ook je meridianen, die onder andere door het bindweefsel lopen, stimuleert. ( * Bindweefsel loopt door ons hele lichaam en is een verzamelnaam voor pezen, banden en weefselstructuren die in en rond de inwendige organen, de spieren, botten, gewrichten, bloedvaten en zenuwen zitten)

 

☆ Fijne kickstarter

Het is een heel fijne vorm van yoga om ’s ochtends te beoefenen omdat je spieren dan nog stijf zijn. Bovendien ben je dan meestal zelf ook nog wat slaperig en zo is het een ultiem relaxte manier om de dag rustig aan te starten.

 

☆ Even helemaal ‘zijn’

In het leven racen de meesten van ons maar door, de hele dag, van afspraak naar afspraak, onze to-do list afvinkend als was het een olympische sport. Even stil zitten en gewoon zijn, daar nemen we -in de regel- geen tijd voor. Bij yin yoga neem je die tijd wèl. Een uur (of langer) draait het helemaal om gewoon in het moment zijn. Dat voelt echt als een cadeautje.

 

☆ Je leert mindfulness beoefenen

Doordat je langere tijd in een houding zit, hebben gedachten, gevoelens en emoties alle ruimte om er te zijn. Door je eigen observeerder hierin te worden, kun je beter gaan horen en voelen wat jouw lichaam, geest en emoties te vertellen hebben. Zonder oordeel naar jezelf leren kijken en luisteren. Het mooiste wat er is. Zo leer je jezelf nog beter kennen.

De lessen welke op dinsdag- en zaterdagochtend gegeven worden door onze founder en mindfulness trainer Kelly Schockman zullen Mindful coaching bevatten.

 

☆ Meditatieve staat

Je keert tijdens een les helemaal naar binnen. Natuurlijk zijn daar (eerst) talloze gedachten (Ik moet nog koffie halen! wanneer was nou die deadline? wat bedoelde Piet nou met die ene opmerking?) maar dat is oké. Tijdens yin wordt je ademhaling dieper en rustiger. Hierdoor kom je in een meditatieve staat. Er komt rust, je tuned helemaal in. Dat leidt tot een heel ontspannen gevoel.

 

☆ Let it gooo

Omdat je je minutenlang overgeeft aan één pose, moet je de controle loslaten – iets wat voor velen van ons niet zo makkelijk is. Wat je leert op de yogamat neem je vaak mee het ‘echte leven’ in. Als we daar ook wat meer proberen mee te gaan in de flow van het leven, kan dit stress en angst verlagen.

 

☆ Selfcare tot the max

Het is de ultieme vorm van self care. Je ligt lekker in relaxte, warme kleding op de mat, met wanneer nodig een dekentje, een ondersteunend kussen of een blok – alles om het je zo comfortabel mogelijk te maken.

 

☆ Ideaal slaapmutsje

Een yin les in de avond is een geweldige voorbereider voor de slaap. Je komt er zo relaxed uit, met een nagenoeg leeg hoofd, dat je makkelijk in slaap valt. Dit in tegenstelling tot een pittige workout in de avond waardoor je adrenaline door je aderen gutst en je nog uren lang op en top wakker bent.

 

☆ Geen ambitie

Raak je in andere yogalessen nog wel eens geïntimideerd door je buurvrouw die wel op haar hoofd kan staan of zichzelf drie keer kan dubbelvouwen, bij yin yoga ontbreekt dit volledig. Je bent daar helemaal op jezelf gericht, je zit zalig in je eigen coconnetje. Er is geen ambitie. En dat is een welkome afwisseling in een wereld waar altijd wordt gestreefd naar meer en beter.

 

[powr-button id=486bf592_1514442190] of klik hier [powr-button id=fa6a96cb_1532496736] of klik hier

 

 

Yin Yoga uitspraken

‘Het is niet onze spierkracht die ons fit en sterk maakt. Het gaat juist om de flexibiliteit van de gewrichten en het bindweefsel. Je ziet het bij atleten. Zij beëindigen hun carrière niet vanwege gebrek aan spieren, maar door problemen met hun gewrichten. Yin Yoga is dé manier om bindweefsel en gewrichten te herstellen en versterken. Het helpt blessures aan gewrichten te voorkomen en haalt spanning uit een diepere laag van het lichaam. Yin Yoga vergroot de mobiliteit van het lichaam (leniger) en zorgt dat de gewrichten beter in conditie komen (gewrichten).’

 

‘Bindweefsel loopt door ons hele lichaam heen. Je wordt in de ochtend wakker, het eerste wat je obewust misschien doet is uitrekken. Door het uitrekken maken we het bindweefsel soepeler. Doordat we een nacht geslapen hebben, is het bindweefsel in de nacht stijf en ‘vaster’ geworden. Wanneer jij bijvoorbeeld veel zittend werk doet en weinig aan beweging doet, kun je je wellicht indenken welke stijfheid er in jouw lichaam aanwezig is.’

 

‘De helende, meditatieve reis naar binnen’

 

‘Je gebruikt je lichaam niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om in je lichaam te komen.’

 

‘In stilte je eigen lichaam (gaan) leren (ver)kennen.’

 

 

[powr-button id=486bf592_1514442190] of klik hier [powr-button id=fa6a96cb_1532496736] of klik hier

 

We staan in de krant dd 23 juli 2018, De Kanaalgraver: Op het strand van Velsen invloed en grip krijgen op je gezondheid en welbevinden [klik hier]

 


signature